Cessna 172 autopilot in career mode

Mod Edit Translate:

Hi all

I’m having an issue with the autopilot in Microsoft Flight Simulator 2024, specifically in Career mode with the Cessna 172 (version G1000). When I activate the autopilot, it maintains altitude via Vertical Speed mode, but does not follow the set heading, either in HDG or NAV mode. The yoke rotates visually, but the plane does not change direction.

This problem does not occur in Free Flight mode, where the autopilot is operating normally. I also checked that the Flight Director is enabled and that the navigation settings are configured correctly.

Have you encountered this problem? Are there any known solutions or workarounds?

Thank you in advance for your help

Bonjour à tous,

Je rencontre un problème avec l’autopilote dans Microsoft Flight Simulator 2024, spécifiquement en mode Carrière avec le Cessna 172 (version G1000). Lorsque j’active l’autopilote, il maintient l’altitude via le mode Vertical Speed, mais ne suit pas le cap défini, que ce soit en mode HDG ou NAV. Le yoke tourne visuellement, mais l’avion ne change pas de direction.

Ce problème ne se produit pas en mode Vol Libre, où l’autopilote fonctionne normalement. J’ai également vérifié que le Flight Director est activé et que les paramètres de navigation sont correctement configurés.

Avez-vous rencontré ce problème ? Y a-t-il des solutions ou des contournements connus ?

Merci d’avance pour votre aide

After many investigation it looks like it is on all aircraft in career mode.
none of them are able to acte on flight controls only vs is working.

If anyone have an idea please let me know.