Danskergruppe

Danskergruppe til multiplayer flyvninger

Hej Scoobydk. Jeg er ny i multiplayer funktionen, har fløjet lidt gennem nogle måneder, og kunne godt tænke mig at flyve i en gruppe. Er det her, jeg kan gøre det? Hilsen Allan.

Hej ExhibitedPanda9
Ja, det er i hvertfald en mulighed. Ellers er der en multiplayergruppe der kan findes på Facebook og YouTube. Det er en gut der hedder Jens Hummelmose, GadgetPilot. Han arrangerer fællesflyvninger hver uge. Som regel Tirsdag,torsdag og søndag. Han er meget vidende og god til at lære fra sig og komme med en masse teknisk support.

Gadget pilot Danmark - YouTube.
Hilsen Morten “Boneloose” Jørgensen.
På FS Foum hedder jeg Savvy Tortoise 50
Det kunne være fint at få noget op at køre herinde også.

Tak for svaret, jeg vil prøve Facebook med Jens. Det bliver hurtigt uoverskueligt her i forummet…
På flere af de andre topics står der, at man skal ind på en hjemmeside, oprette sig som bruger, og så downloade en flyveplan, som alle skal prøve at følge. Er det rigtigt forstået, og kan jeg undgå det til at starte med?
Hilsen ExhibitedPanda9.

Hej,

Der er rige muligheder for multiplayer. Jeg er ret aktiv på MSFS discord kanalen i Events (FootNMouth world tour er jeg på tit). Multiplayer kan gøres på flere måder. Enten via MSFS hvor du finder brugernavnet på en og tilføjer dem og danner en gruppe. Eller du finder en på kortet, klikker på ham og vælger departure. Den sidste mulighed er at I alle vælger samme server (north europe, west europe…) og vælger all players, og samme vejr og præcis tid og sted. Så flyver I også sammen (det er den metode vi bruger når vi skal være mange sammen i group flights. ) F.eks så lige nu øver vi gruppe formation og loops and barralrolls med spitfires.)

På Microsofts Twitch kanal er der også gruppe flyvninger engang imellem. De annonceres både på Twitter, facebook og på deres discord.

Måske vi skulle arrangere en gruppe flyvning via Discord i og omkring Danmark :slight_smile:

Når du flyver med Jens skal du ikke oprette dig som bruger, men det vil være en fordel hvis du også downloader det link Jens lægger op som flyveplan. Du kan dog sagtens bare hoppe på og starte fra samme lufthavn som ruten starter fra og så ellers følge efter Jens og resten af gruppen. Det er muligt at chatte med Jens og gruppen under flyvningen og det er ganske hyggeligt. I dag, d. 14.3, er der dog et spørgsmålstegn i forhold til fællesflyvning da Jens muligvis ikke kan nå det grundet arbejde. Tjek det på Facebook, der vil du få sidste info fra ham.
Hilsen Boneloose

Hej ScoobyDk
Ja, super ide,

Tak for alle de gode input, jeg følger med her og på facebook i første omgang. Jeg har prøvet at downloade en rute i DK, som Jens har lagt op, og jeg fløj hele ruten med div waypoints. Det fungerer faktisk rigtig godt, men ville gerne have lidt selskab…
Det kunne også være sjovt, hvis man var tvunget til at udføre et Touch and go på div airports, før man fik vist næste waypoint?