Repeated crash to the Windows desktop

For about 24 hours my MFS 2020 game ( Steam version ) has been crashing non-stop directly to the Windows desktop ;-(

I changed my graphics card for a NV 3080, the card works fine in other games but not with your MFS 2020 game.

The SUWANOSE-JIMA RJX8 landing challenge in Japan is only playable for a maximum of 20 seconds before there is a crash ?!?!

I reinstalled the game 3 times but it doesn’t change a thing.

Windows is correctly configured, I have all the latest drivers available !?! This is a very recent Windows installation, which I only use to play… Everything works fine, except your game ?!?

Thank you to provide a fix as soon as possible !!! And if you need clarification, do not hesitate to contact me.

One last thing, your contact page, once completed does not seem to send you our messages :

https://www.asobostudio.com/contact-us

Windows 10 Pro / Aorus Nvidia RTX 3080 Xtreme / CPU i7-5960x / Asus X99-E WS / 32 Gb RAM low latency / SSD Samsung 2 To 970 EVO M2.2280 PCI-E 3.0

Regards.

Please got o your Event Viewer, Windows Log area, then the Application section.
Try to locate the Application crash entry caused by MSFS. Post the content.

There may be a clue there.

Nom de l’application défaillante FlightSimulator.exe, version : 1.14.5.0, horodatage : 0x6040b612
Nom du module défaillant : VCRUNTIME140.dll, version : 14.28.29334.0, horodatage : 0x5fa9a822
Code d’exception : 0xc0000005
Décalage d’erreur : 0x00000000000012de
ID du processus défaillant : 0x1874
Heure de début de l’application défaillante : 0x01d71a8547b6ec43
Chemin d’accès de l’application défaillante : C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\FlightSimulator.exe
Chemin d’accès du module défaillant: C:\WINDOWS\SYSTEM32\VCRUNTIME140.dll
ID de rapport : bb021209-697f-44d8-9089-65694be809fd
Nom complet du package défaillant :
ID de l’application relative au package défaillant :

Détecteur d’erreurs , type 0
Nom d’événement : LiveKernelEvent
Réponse : Non disponible
ID de CAB : 0

Signature du problème :
P1 : 141
P2 : ffffbf06bf914010
P3 : fffff8007ec4eba8
P4 : 0
P5 : 1874
P6 : 10_0_19042
P7 : 0_0
P8 : 256_1
P9 :
P10 :

Fichiers joints :
\?\C:\WINDOWS\LiveKernelReports\WATCHDOG\WATCHDOG-20210316-1804.dmp
\?\C:\WINDOWS\TEMP\WER-13958781-0.sysdata.xml
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERCE4.tmp.WERInternalMetadata.xml
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERCF5.tmp.xml
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERCF6.tmp.csv
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERD16.tmp.txt

Ces fichiers sont peut-être disponibles ici :
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\Kernel_141_4ab5a8263445e7180f957d32121672498a39a_00000000_7dcfb273-6ff4-4a6f-8254-cb08c97832c7

Symbole d’analyse :
Nouvelle recherche de la solution : 0
ID de rapport : 7dcfb273-6ff4-4a6f-8254-cb08c97832c7
Statut du rapport : 4
Récipient avec hachage :
GUID CAB :0

Détecteur d’erreurs , type 0
Nom d’événement : LiveKernelEvent
Réponse : Non disponible
ID de CAB : 0

Signature du problème :
P1 : 141
P2 : ffffbf06bf914010
P3 : fffff8007ec4eba8
P4 : 0
P5 : 1874
P6 : 10_0_19042
P7 : 0_0
P8 : 256_1
P9 :
P10 :

Fichiers joints :
\?\C:\WINDOWS\LiveKernelReports\WATCHDOG\WATCHDOG-20210316-1804.dmp
\?\C:\WINDOWS\TEMP\WER-13958781-0.sysdata.xml
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERCE4.tmp.WERInternalMetadata.xml
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERCF5.tmp.xml
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERCF6.tmp.csv
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERD16.tmp.txt

Ces fichiers sont peut-être disponibles ici :
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\Kernel_141_4ab5a8263445e7180f957d32121672498a39a_00000000_cab_7dcfb273-6ff4-4a6f-8254-cb08c97832c7

Symbole d’analyse :
Nouvelle recherche de la solution : 0
ID de rapport : 7dcfb273-6ff4-4a6f-8254-cb08c97832c7
Statut du rapport : 2049
Récipient avec hachage :
GUID CAB :0

Détecteur d’erreurs 1714141263470047084, type 4
Nom d’événement : APPCRASH
Réponse : Non disponible
ID de CAB : 0

Signature du problème :
P1 : FlightSimulator.exe
P2 : 1.14.5.0
P3 : 6040b612
P4 : VCRUNTIME140.dll
P5 : 14.28.29334.0
P6 : 5fa9a822
P7 : c0000005
P8 : 00000000000012de
P9 :
P10 :

Fichiers joints :
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WER9A8.tmp.dmp
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERB8E.tmp.WERInternalMetadata.xml
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERBAE.tmp.xml
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERBAC.tmp.csv
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\Temp\WERBCC.tmp.txt

Ces fichiers sont peut-être disponibles ici :
\?\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_FlightSimulator._ed17c6aefc53b5d71f6532998f8743709592b65f_38349a76_8fff076a-8f87-4ea8-88a2-4848b12cadd9

Symbole d’analyse :
Nouvelle recherche de la solution : 0
ID de rapport : bb021209-697f-44d8-9089-65694be809fd
Statut du rapport : 268435456
Récipient avec hachage : f536ccc0c7cec8d387c9da65aff8af6c
GUID CAB :0

I tried again to completely uninstall Steam and my games to reinstall everything without getting better results ;-(

La description de l’ID d’événement 13 dans la source nvlddmkm est introuvable. Le composant qui a déclenché cet événement n’est pas installé sur l’ordinateur local ou l’installation est endommagée. Vous pouvez installer ou réparer le composant sur l’ordinateur local.

Si l’événement provient d’un autre ordinateur, les informations d’affichage doivent être enregistrées avec l’événement.

Les informations suivantes étaient incluses avec l’événement :

\Device\Video8
Graphics SM Warp Exception on (GPC 2, TPC 0, SM 1): Out Of Range Register

La ressource de message est présente, mais le message est introuvable dans la table des messages

La description de l’ID d’événement 13 dans la source nvlddmkm est introuvable. Le composant qui a déclenché cet événement n’est pas installé sur l’ordinateur local ou l’installation est endommagée. Vous pouvez installer ou réparer le composant sur l’ordinateur local.

Si l’événement provient d’un autre ordinateur, les informations d’affichage doivent être enregistrées avec l’événement.

Les informations suivantes étaient incluses avec l’événement :

\Device\Video8
Graphics SM Global Exception on (GPC 2, TPC 0, SM 1): Multiple Warp Errors

La ressource de message est présente, mais le message est introuvable dans la table des messages

La description de l’ID d’événement 13 dans la source nvlddmkm est introuvable. Le composant qui a déclenché cet événement n’est pas installé sur l’ordinateur local ou l’installation est endommagée. Vous pouvez installer ou réparer le composant sur l’ordinateur local.

Si l’événement provient d’un autre ordinateur, les informations d’affichage doivent être enregistrées avec l’événement.

Les informations suivantes étaient incluses avec l’événement :

\Device\Video8
Graphics Exception: ESR 0x5147b0=0x2000d 0x5147b4=0x4 0x5147a8=0xf812b60 0x5147ac=0x1174

La ressource de message est présente, mais le message est introuvable dans la table des messages

Le pilote d’affichage nvlddmkm ne répondait plus.

This is one of the error I see pretty often when I have a CTD.

It’s an application access violation in the Microsoft C runtime. This issue started appearing with the previous version. There’s not much we can do.

I suggest you check your video driver. I use the Radeon 21.2.3 with fairly decent stability.
For the C runtime, you could try to install the latest universal one. Here, from Microsoft:
https://aka.ms/vs/16/release/vc_redist.x64.exe

Let me know if you get some positive results.

Also, try to fly elsewhere. And, do you use VR?

I am using the very latest version of the Nvidia driver available. It was updated today but it didn’t change anything to my problem ;-(

I installed the last version of the C runtime for which you provided the links without more success.

No, I don’t use VR, I’m on a 27-inch LCD screen dedicated to image processing.

As you can see, I am using English to communicate with you. However I can’t ask Windows to translate its error log for you, you see me sorry :slight_smile:

No problem. French is indeed my primary language.
I’m from Quebec :wink:

Sorry for the driver, I misread your post and thought you were using an AMD card.

I will have a look at the post @Hester40MT just posted to see if something in there could help you.

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No I had not seen it … from September 20, 2020 to March 10, 2021 there were only reported failures and not solution. This is not done to reassure me…

I just bought a Nvidia 3080 to play MFS 2020 in Ultra mode, since yesterday I received my new graphic card but I can’t play on MSF 2020 anymore ;-(

I made a summury e.g. here

Most issues with this is memory overcloacking with XMP mode, other hardware issues and in rare cases software conflict ( example MSI Afterburner ).

If I see your error reports, it points to driver issues, possible because you switched the cards , or it is possible the card itself which is issued… ( what PSU you own ? )

Ps: older issues are like the Text2Speach-Setting, but more rare CTDs.

I am having the same issue that seemed to start just today, I will check event log, if I can find it

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after installing new nvidia driver version ?

It looks to me like the latest MFS 2020 update went wrong for me. Before I had an Nvidia 1660 Super OC and it worked without problem in Ultra but at 17 FPS. Replaying yesterday I started having my first crashes, then I traded my card and the game became unplayable.

My hardware and software setup was 100% functional before this. On the other hand my RTX 3080 only gave me 28 FPS at first, then after uninstalling and reinstalling the game for the first time, I upgraded to 38 FPS.

The game seems to compromise the video driver … The video driver is up to date and fully functional in all my other games.

I have a power supply delivering 1000 Watts of power which is 80 Plus Platinum certified, no worries on this point.